måndag 29 juni 2009

Dagens i-landsproblem (6)

Vi har en granne. Eller egentligen har vi många grannar, men just detta inlägg ska behandla en av dessa grannar. Denna granne verkar tycka om musik med högt tempo. Riktigt vilken musikstil det handlar om är jag inte helt på det klara med, men en gissning är Techno eller house. Denna musik spelas tack och lov inte så jätteofta, men när den gör det så dunkar det snabbt i hela huset. Detta tycker mina tarmar är ganska läskigt och skickar signaler till min hjärna att det är obehagligt.

Summa summarum. Jag blir fysiskt illamående av techno. Det trodde inte jag kunde hända. Och om det nu mot förmodan Kunde hända så trodde jag att dansbandsmusiken skulle vara offret.

Vi har nu gett igen. Vi har spelat metal på hög volym i eftermiddags. Nu är det tyst. Jag undrar om det beror på att grannen i fråga förstod piken i att basgångarna vandrar långt i bärande väggar, eller om grannen inte varit hemma idag.

Inga kommentarer: