tisdag 23 juni 2009

Transformers, Star Trek och TBBT.

Då har man varit på bio igen. Det har blivit några besök i sommar faktiskt, och jag har en känsla av att det kommer att bli ett par till.

Föremålet för kvällens underhållning var så klart Transformers :Rise of the Fallen.
Den var lika bra som jag förväntat mig, men inte mer, så 3/5 skulle jag ge den.

För några veckor sedan var jag med min far och såg Star Trek. Den filmen var dock så mycket bättre än jag förväntat mig att jag gärna hade sett den en gång till. 5/5, men så är jag ju något av en trekkie också. Egentligen så skulle vi ha sett Star Trek ikväll, men den slutade gå igår så det var bara att ta en annan film. Shit happens. Hade jag inte varit trekkie så hade jag nog ändå givit filmen 4/5, för det är en riktigt bra scifi-actionrulle, lättsmält och mycket explosioner.

Nej jag är inte besviken på kvällens föreställning, jag är helt enkelt bara en liten nörd. Ni vet startrek-skämten i the big bang theory? Jag förstår dem... och tycker att de är roliga...

Jag borde kanske se lite mer The Big Bang Theory (hädanefter förkortat TBBT), jag har äntligen hittat en serie som nästan handlar om mig och mina tre bästa vänner. Vi har bara lite andra specialområden. Vi har dock fått klara oss utan en Penny som kan förklara världens funktioner för oss, men vi verkar klara oss hyfsat ok i alla fall. Jag menar, jag är ju till och med gift och har barn! In your Face Rajesh Koothrappali!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har oberoende av dig kommit på exakt samma tanke, vilket jag kan ha berättat för dig (jag tror att jag har berättat det tre gånger för B och två för E så det skulle inte förvåna mig om jag har berättat det för dig typ 10ggr). Om jag nu inte har berättat det för dig så är du Leonard, vilket faktiskt är den av gänget som bäst på att tolka världens funktioner. /F

Korpen sa...

Så vilka är ni andra då? Berätta!

Anonym sa...

Jag hade allså inte berättat det för dig! Jag är Koothrappali (eller hur det nu stavas) och Sheldon är vad som händer om man kombinerar Es oförstånde för allt som inte går att räkna och B s alla nojor (E kan förövrigt berätta (om mitt minne inte sviker mig) att matten i Sheldons uträkning för hur många kompisar man kan ha stämmer)./F